email

dinsdag 13 april 2010

He really, really loves me


My favorite find.
A large vintage black/white photo from 1924 taken in Egypt. Those Bedouin girls are beautiful!



Zet mij op een rommelmarkt en je hebt geen kind meer aan me. Dat weet de man natuurlijk ook. Punt alleen...hij vind er echt geen bal aan. En da´s niet handig!
Hij verveelt zich al na een paar kraampjes. Ik zie dat vanuit mijn ooghoeken terwijl ik als een wildebeest de kraampjes afschuim. Ben ik echt op dreef dan heeft hij pech en staat hij meestal ergens aan het einde van een rij kraampjes verveeld met de armen over elkaar. Maar meestal ben ik sociaal en ga ik in record tijd langs alles wat me toelacht.
Wil ik het helemaal perfect voor elkaar hebben dan is dit het ideale scenario: Mark neemt een lekker dik boek mee en hij installeert zich met boek en een bak thee in een café of in de zomer op het gras. Ik ga dan op mijn dooie gemak en zonder een hete adem in mijn nek op rooftocht. ;)

Afgelopen zondag gingen we naar Berlijn. De eerste stop was de rommelmarkt op de Arkonaplatz in Berlijn. Klein maar erg gezellig. Het was trouwens behoorlijk fris, handschoenen waren geen overbodige luxe geweest.
Ik dacht dat het daarna wel leuk was geweest. Ik had mijn lol gehad, zelfs wat gescoord. Dus Jetje was happy. Maar dan verrast de man me door naar nog een rommelmarkt te willen!!!!! Hèèèè? Weet je het zeker? Hoeft niet hoor! (duuuuh)
Maar we gingen dus nog naar de Mauerplatz....waar hij eindelijk ook zijn kop thee kreeg.
En daarom weet ik dat hij van me houdt, echt waar! ;)







I´m so easy to please. Put me on a flea market and I´m lucky as can be. Pure bliss!
And of course Mark knows that. But....it isn´t his cup of tea. Fleamarkets and Mark...well ..they just aren´t made for each other.
He gets bored after just a few stalls. I can see it from the corner of my eye as I am scouring the grounds. If I´m really in the mood, I try to ignore that and he usually waits somewhere at the end of a row of stalls, bored to death. But usually I'm social and I go in record time through the isles.
If I want to have all the time that I want this would be the ideal scenario: Mark takes a nice book with him and installs himself in a cafe with his book and cup of tea. I then will have all the time in the world to hunt for treasures without guilt.

Last Sunday we went to Berlin. The first stop was the fleamarktet at Arkonaplatz in Berlin. Small but very cozy. It was rather cold though and gloves would really not have been a luxury.
I was happy to go home after that. I had my fun and even found some nice things. But then he surprised me by saying that we were going to another flea market !!!!! Hèèèè? Are you sure? We really don´t have to! (Duuuuh)
So we went to the Mauerpark flea market .... where he finally got his cup of tea.
And so I know ... he loves me, really! ;)



16 opmerkingen:

  1. jeannette, so many goodies here! i love the silver shoes. what will you wear them with?

    and oh my goodness that girl is fantastic. her eyes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. MARK FOR PRESIDENT!
    Ik ben gezegend met twee van die geduldige mannen (zou ik willen).
    Maar ik ben stikjaloers op jouw vondsten. De hangertjes, de foto's en ooooh meid die schoenen!
    Die van mij is niet zo van de thee, maar ik denk dat ik de volgende keer als we gaan shoppen een flesje wijn in mijn tas stop. Is 'ie ff zoet mee :o))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is LIEFDE, echt waar.....ontegenzeggelijk, ECHTE liefde.........:D.....dan is het toch DUBBEl genieten van je aanwinsten?
    Enige schoenen by the way!;)

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahh...so sweet! Mark certainly does care to take the time to make you happy...that is a beautiful thing! I love all your wonderful finds...
    Happy Spring!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is lief! Toch maar in ere houden die man.
    En jij hebt weer leuk gescoord.

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jeannette,

    Wat heb jij ontzettend geboft met Mark! Mijn man, Jan, is gelukkig net zo. Wat een leuke spullen heb je gevonden; de oude stoffen doosjes, de kledinghangers. Zo mooi allemaal!

    Fijne avond!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your Mark sounds like my husband:) It's incredible how many things changed in Egypt and in the world since 1924 ... we've gained and lost a lot.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik dacht dat ik de liefste had...............maar niet dus............leuke spulletjes hoor.....enjoy !! groetjes van mij......

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Das hat sich aber gelohnt, es lebe die Flohmarktsaison!!! Ich kenne dein Problem..., deshalb Hut ab für deinen Mann...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I love this black & white picture ... and it is funny I went to Zalipie 25 years ago when we came to Poland with my parents !!! I would love to go again so come over ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. You score double bonus a day with Mark and some great flea market shopping!

    Hey Jeannette, did you know your favorite store is open in London?! I saw on Grey Lemon and automatically thought of you and how Mark doesn't have far too shop. Enjoy! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wauw, wauw, wauw, wauw, voor vijf maal een prachtige foto van de supermooie vondsten en een WAUW met hoofdletters voor die geweldige man van jou!
    Spreuk: "Een man die zichzelf overwint is sterker dan een ommuurde stad" ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Your husband sounds like mine. Does he by any chance like soccer? We'll leave them to it, and go to the flea markets by ourselves. Much more fun shopping with a girlfriend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Met zulke dartele zilverkleurige sandalen zou ik ook nog door het leven willen huppelen! :D
    Elegant paar schoenen!
    En applaus voor die goede man van je! Ik zou er niet aan moeten denken om mijn eigen exemplaar alleen al mee te v r a g e n... Hij zou me vierkant uitlachen!! :D
    Maar anderzijds mag ik hem niet totaal afkraken, hij vindt alles goed wat ik doe, haha.
    Die kledinghangers lijken wel op Kidston-modelletjes, leuk zijn ze!
    Happy day en tot gauw, groetjes,
    Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen